Tänkte skriva att jag njuter av lugnet men tji fick jag. Hur som helst så har jag bläddrat i gårdagens bästa post, Underbara julhem och det är nästan så att  man dras med i denna juliver, och vill börja pynta och inreda i äkta julanda, men nej ett litet tag väntar vi nog med det. Visserligen är affärerna fyllda till bredden av julgranar, julbelysning och allt världens glitter och annat juligt men att börja på redan nu känns aningen tidigt, tror det får bli det vanliga startskottet som får starta julförberedelserna, nämligen lilla jul.

Några av de vackra julhem som visas i tidningen återfinns också i bloggar och jag kikar in hos den som har det finaste julhemmet,  Malin och hennes småländska hem, ett hem med äkta gammaldags och romantisk jul. I tidningen presenteras också andra mer eller mindre vackra julhem, däribland finns ett hem med en rosa julgran, och ja, jag må tycka om rosa, men att ha en julgran i rosa skulle jag verkligen inte kunna tänka mig. Om jag mot förmodan skulle behöva välja en gran i nån annan färg än äkta grön så skulle det förmodligen bli en vit gran. Vilken färg skulle du välja?

