Eftersom jag utgår ifrån att min blogg, till största delen åtminstone, ska spara roliga minnen och fina stunder i vardagen och framförallt att se det positiva i det lilla, så ställer jag nu, trots alla förskräckliga världshändelser, fokus på det goda i livet. Vissa dagar behöver man, mer än andra dagar, se det där fina som ändå finns dagligen.

Under hösten har jag testat på 2014-års idrottsprodukt och jag kan lätt erkänna att det från början visade sig vara nåt som inte alls tilltalade mig och det var med nöd och näppe att jag ens fortsatte delta. Men så för nån vecka sedan ändrades programmet, rörelserna och stegserierna och så blev det plötsligt roligt att delta. På samma sätt som med zumbatimmarna, kan jag nu komma på mig själv med att förutom hålla koll på arm- och benkoordinering, hållning och balans, också (för mig själv) småsjunga med i låtarna och det är helt klart ett tecken på att det känns både roligt och mer motiverande!

